Ο Σφυγμός της Ημέρας
Φοίβος Καρζής


Η παραλία και ο Καρατζαφέρης
576 αναγνώστες
Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2009
13:18

Παρασκευή 12 Ιουνίου – και πολλοί άνθρωποι είχαν την εμπειρία. Επιστρέφοντας από τις διακοπές τους βρήκαν να έχει γίνει διάρρηξη στο σπίτι τους. Εσύ κολυμπάς κι ο διαρρήκτης αλωνίζει. Διαλέγει ό,τι θέλει, ανοίγει το ψυγείο, τρώει στην κουζίνα, αφήνει και τα αποφάγια στο τραπέζι. Έτσι είναι οι καλοκαιρινοί ποντικοί των διαμερισμάτων στις πολυκατοικίες.
 
Έτσι είναι και οι ποντικοί της κάλπης. Πήγαν οι πολλοί παραλία και επέστρεψαν μόνο για να βρουν κάποιον που τον είχαν αφήσει γραφικό περιθωριακό να έχει στρογγυλοκαθήσει στο κέντρο της πολιτικής σκηνής. Είπαν να κάνουν ένα μπάνιο και τους προέκυψε φάντης μπαστούνι ο κ. Καρατζαφέρης. Να αξιοποιεί την απουσία τους, να οικειοποιείται την οργή τους, να εκμεταλλεύεται το σήμα κινδύνου για την απαξίωση του συστήματος, να ιδιοποιείται την αγωνία των πολιτών. Να επιβάλλει δια της απουσίας των ψήφων των άλλων τη δική του ατζέντα. Μετά την απομάκρυνση εκ της κάλπης ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.
 
Δεν υπάρχει τρόπος να αποδειχθεί και η δειγματοληπτική έρευνα δημοσκοπικού τύπου δεν προσφέρεται τέτοιες μέρες αμφισβήτησης. Αλλά όσοι ασχολούνται συστηματικά με τα πολιτικά δεν έχουν την παραμικρή αμφιβολία ότι τα ποσοστά συμπάθειας του καρατζαφεροκόμματος μεταξύ εκείνων που απείχαν –είτε από αδιαφορία, είτε για διαμαρτυρία- δεν έχουν σχέση με το ποσοστό που εξασφάλισε στην κάλπη. Αν η συμμετοχή ήταν της τάξης των εθνικών εκλογών, οι εθνοπερίεργοι του ισογείου θα κέρδιζαν κάτι παραπάνω από όσο συνήθως, αλλά θα ήταν στα γράδα τους, εκεί γύρω στο 5%.
 
Όμως η αποχή προσφέρεται για συζήτηση. Κυριάρχησε στις αναλύσεις. Αλλά πολιτικά γεγονότα δεν παράγει. Την πολιτική την παράγει η ψήφος. Ή η απουσία της. Σε κάθε περίπτωση, θετικά αποφασίζουν για το πού θα γείρει η πλάστιγγα των αποφάσεων εκείνοι που πηγαίνουν έως τις κάλπες. Γι’ αυτό και η αντισυστημική απαρέσκεια που εκφράστηκε με την επιπόλαιη επιλογή μιας ακροδεξιάς διαμαρτυρίας παράγει τώρα πολιτικά αποτελέσματα. Ο Καρατζαφέρης μήλον της έριδος και ρυθμιστής, η πιο βαθιά λαϊκή δεξιά ανεβαίνει στον αφρό, είτε ως διεκδικήσιμη από το ΛΑΟΣ είτε ως πολύτιμο κτήμα για την αντιμετώπισή του, ο κ. Σαμαράς αναβαθμίζεται ως παλιός αρχηγός ενός επίσης ξενόφοβου, ημιρατσιστικού και κρυπτο-ακροδεξιού κόμματος που επέστρεψε στην κοιτίδα του. Το εκλογικό σώμα στην Ευρώπη και την Ελλάδα, όσο δηλαδή πήγε να ψηφίσει, έκανε στροφή προς τα δεξιά. Η κυβέρνηση και η Νέα Δημοκρατία στη χώρα μας δεν στρέφονται δεξιά. Γλιστρούν προς τα ακροδεξιά.
 
Αντίθετα, η πολύ μαζικότερη διαμαρτυρία της αποχής το μόνο που κέρδισε είναι χρόνο. Χρόνο έως τις εθνικές κάλπες για να σκεφτεί πως είτε πας είτε δεν πας, είτε ρίξεις την ψήφο σου, είτε δεν τη ρίξεις κάτι συμβαίνει. Η αποχή είναι απόχη. Αποχή πρακτικά δεν υπάρχει.

Σχόλια

12/06 13:29  favlos
Αυτά δεν τα πιστεύετε.Τα γράφετε γιατί πρέπει.Αν γράφατε ελεύθερα χωρίς ιδιότητα θα γράφατε άλλα.
12/06 13:30  Φοίβος Καρζής
Από πού προκύπτει αυτό; Για να μαθαίνω κι εγώ.
12/06 13:35  NEMO
Κύριε Καρζή αριστερίζετε επικινδύνως... Το γεγονός ότι είστε συντριπτική πλειοψηφία στα ΜΜΕ,γραπτού και ηλεκτρονικού τύπου,είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την ελληνική κοινωνία.

Ξεχνάτε ή δεν παραδέχεστε ότι μετά απ'τους πολιτικούς,εσείς οι δημοσιογράφοι(η πλειοψηφία τους τουλάχιστον)είστε ένα απ'τα κακά της μοίρας αυτού του τόπου.

Η εμμονή σας με το ΛΑΟΣ του Καρατζαφέρη με οδηγούν αυτόματα στα ανωτέρω συμπεράσματα. Συνεχίστε πάντως,καλό του κάνετε 9 χρόνια τώρα:)
12/06 13:45  Nastybishop
Πριν τις εκλογές ο κ. Μαυρίδης με αφορμή την λαθρομετανάστευση τα έβαλε με την "προοδευτουριά". Τις τελευταίες μέρες και εσείς με το ίδιο εφαλτήριο τα βάλατε με την δεξιά.

Αναρωτιέμαι, πόσο ακόμα θα ταλαιπωρείται αυτός ο τόπος από αυτήν αέναη, ατελέσφορη, άσκοπη, ανούσια, ανιαρή, ...μου τελειώσαν τα α-...πολιτική κοκορομαχία. Τι έχει κερδίσει άραγε η Ελλάδα από αυτού του τύπου την "διαλεκτική"; εκτός από φαγωμάρα και πόλωση;

Γιατί δεν μπορούμε να συζητήσουμε τα πρόβληματα μας πραγματιστικά και ρεαλιστικά, δίχως να αφήνουμε την κομματική ομίχλη να θολώνει το μυαλό μας;

Με απλά λόγια. Εγώ αυτό που θα ήθελα να ακούσω από εσάς είναι επί του πρακτέου...πιστεύετε ότι υπάρχει πρόβλημα με την λαθρομετανάστευση; Αν ναι, ποιο είναι αυτό; Τι λύσεις προτείνετε;

12/06 13:50  favlos
Με δικά σου λόγια:
Την πολιτική την παράγει η ψήφος.
Εδώ ψηφίστηκε η πολιτική να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ασφάλειας και των λαθραίων.
Γιατί λοιπόν οι ασκούντες το δικαίωμά τους για παραγωγή πολιτικής είναι εθνοπερίεργοι και κρυπτοφασίστες?
Μάλλον υπάρχει σαφής γραμμή του κυβερνώντος κόμματος να διαφοροποιηθεί από το ΛΑΟΣ για να μην χάσει την δεξαμενή των κεντρώων και μετριοπαθών,γραμμή που ακολουθείτε και εσείς.
Ξέρουν βέβαια ότι όποιος εγγυηθεί τάξη και ασφάλεια θα σαρώσει και πάλι γι'αυτό και σπεύδουν άπαντες να πλειοδοτήσουν στο θέμα αυτό.
Κάνουν δηλαδή πώς αρνούνται και καταδικάζουν την πολιτική που δια της ψήφους του έδειξε ο λαός,κατακεραυνώνοντας ΛΑΟΣ και ψηφοφόρους αλλά προσπαθούν να πράξουν ακριβώς το ίδιο .
12/06 14:08  nhad
favlos, 5* για την τελευταία σου τοποθέτηση (όχι τη πρώτη).

Κύριε Καρζή, μπορείτε να απαντήσετε στο ερώτημα του Nastybishop; Επίκαιρο είναι και σημαντικό, γιατί όχι και θέμα άρθρου; Μόνο μια παράκληση, αν προτείνετε πολιτική (ελπίζω να μην υπεκφύγετε λέγοντας ότι αυτό είναι δουλειά των κομμάτων), να αναφερθείτε και στις συνέπειες που μπορεί να έχει, πχ στη μεταβολή του ρυθμού άφιξης λαθρομεταναστών.
12/06 14:19  Λουκρητια
Ας πηγαιναν να ψηφισουν για να μιλησουν οι ιδιοι-αυτοπροσωπως-και να μην δωσουν το δικαιωμα στον καθε Καρατζαφερη να ερμηνευει την ψηφο τους κατα το δοκουν.Το μπανιο που ειπαν να κανουν θα το λουστουν τωρα.Ποιος τους ειπε ν'απουσιασουν?Υπαρχει κι η ψηφος διαμαρτυριας που ΔΕΝ εδωσαν -με την απουσια τους-σε καποιο αλλο "μικρο"κομμα,αδιαφορουντες,καταφανως,για το αποτελεσμα της καλπης.Ας προσεχαν.Σε καθε περιπτωση ουδεις δικαιουται να θρηνει τωρα,εστω και "δι'αντιπροσωπου".It's no use crying over spilt milk.
12/06 14:20  TRADEXM
Υστερα απο την παράθεση οτι το ΠΑΣΟΚ κατηγορει την κυβερνηση οτι καταντησε την χωρα ξεφραγο αμπελι (ετουτοι προσπαθουν να πατησουν σε 3 βαρκες ταυτοχρονα) παρατηρω στο κειμενο αντανακλαστικα περασμενων δεκαετιων.
Ανησυχεις φιλτατε μηπως γινει το εντελως κουφο και αυξησει τους ψηφους του το ΛΑΟΣ; (προφανως θα πρεπει να ξεχαστουν ποσοστα της ταξης του 5% που αναφερεις- τα ειπαμε αυτα)
Τι διαφορετικο περιμενεις να δεις τοτε;
Διαφορετικο στυλ φαιδροτητας;
Εντος του κοινοβουλευτικου μας συστηματος ειναι αδυνατη η παραγωγη περισσοτερης.
Ειναι επισης αδυνατη η παραγωγη λιγοτερων ή πιοτερων ελευθεριων.
Και προς θεου φιλτατε. Οσο και μη συμπαθης να μου ειναι ο καρατζαφερης μην τον κατηγορεις ετσι απροκαληπτα. Στο κειμενο που εγραψες ετουτος μοιαζει σαν αρνακι ασπρο συγκρινομενος με τσουκατους, βενιζελους, ντορες και ρουσοπουλαιους.
12/06 14:25  Φοίβος Καρζής
@nemo
Αριστερίζω επικινδύνως; Ισχυρίζομαι, πάντως, ότι είναι καλύτερο από το να αριστερίζω ή να συντηρίζω ακινδύνως...

@favlos
Αν καταλάβατε ότι επικρίνω όσους ψήφισαν επειδή άσκησαν το δικαίωμά τους, κάτι έχω γράψει λάθος. Εξηγούμαι λοιπόν: εννοώ ότι η ψήφος σε μια κατεύθυνση διογκώθηκε εκλογικά και φούσκωσε ακόμη περισσότερο μετεκλογικά επειδή πολλοί από όσους δεν τη συμμερίζονται (και αναλογικά περισσότεροι από όσους την υιοθετούν) ΔΕΝ πήγαν να ψηφίσουν.

@nastybishop
Άρθρο θέλετε, άρθρο θα έχετε. Προτάσεις - για να μην υπεκφύγω. Ήμουν έτοιμος να πω ότι με έχετε μπερδέψει με τους πολιτικούς και ότι δεν έχω υποχρέωση να κάνω προτάσεις, αλλά μόνον διαπιστώσεις. Δεν διεκδίκησα ποτέ, με κανενός είδους υποψηφιότητα, το δικαίωμα να προτείνω και να εφαρμόζω. Αλλά μια ιδέα για την κατεύθυνση στην οποία θα ήθελα να κινηθούν τα πράγματα θα δώσω, αφού νομίζετε (και σας ευχαριστώ γι'αυτό) ότι έχει κάποια σημασία.
12/06 14:29  Φοίβος Καρζής
Άρθρο από Δευτέρα εννοώ. Ιερά τα μπάνια του λαού.
12/06 14:36  CANYON
Θα περιμενα καποια στιγμη απο τους σκεπτομενους δημοσιογραφους να κοιταξουν τον πολιτιμο εαυτουλη τους στον καθρεφτη και να ζυγισουν μαζι με τους πολιτικους τους φιλους το απολυτο τιποτα που παραγουν...
Οταν ειναι για την παρτη τους τα καταφερνουν θαυμασια για παραδειγμα δειτε τις απο ανεκαθεν ειδικες ρυθμισουλες για το ασφαλιστικο τους,δεν ειμαστε ολοι ιδιοι σικ...
Ξερω εκ των προτερων,οτι θα συνεχιστει η παραγωγη του απολυτου τιποτα,βολευει...
Το κακο ειναι οτι αυτη η ξευτιλα δημιουργει αθλια για τα παιδια μας προτυπα...
Η ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΞΕΦΤΙΛΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΚΕΙ.-
12/06 14:38  favlos
Τέλος πάντων έχετε τις δουλειές σας,δύσκολα καταλαβαίνετε τι διαβάζετε λόγω έλλειψης χρόνου και καλά κάνετε αφού υπάρχει και ο βιοπορισμός που σέβομαι απόλυτα,αλλά να κάνουμε πως γράφουμε και εσύ να κάνεις πως μας απαντάς δεν βγαίνει τίποτα.
Άλλη φορά λοιπόν που θα έχετε χρόνο.
Την αγάπη μου.
12/06 14:40  CANYON
Για να μην σας μπερδευουν-ταυτιζουν με τους πολιτικους προτερων πρεπει μονιμως να τους κανεται ρομπες...
12/06 14:46  Φοίβος Καρζής
@favlos
Επειδή σε αυτή την κριτική έχετε δίκιο, δεν θέλω να μην κάνω ένα σχόλιο. Είναι αλήθεια ότι δεν δίνω μια αναλυτική απάντηση σε ό,τι γράψατε. Σας ευχαριστώ που καταλαβαίνετε ότι τα σχόλια γράφονται σε διαλείμματα εργασίας. Υπάρχουν δύο επιλογές: είτε να απαντώ όταν έχω άνεση χρόνου, που αυτό σημαίνει αργά το βράδυ ή ενδεχομένως μια άλλη μέρα από εκείνη του σχολίου σας. Θα ήταν ίσως ουσιαστικότερη, αλλά αναρωτιέμαι εάν θα είχε για εσάς ενδιαφέρον τόση αναμονή. Η φύση του σχολιασμού στο web είναι η συντομία, στην καλύτερη περίπτωση και η περιεκτικότητα, και ασφαλώς η ταχύτητα.
Η άλλη επιλογή είναι μια σύντομη, και ομολογώ σχετικά πρόχειρη απάντηση. Αλλά χωρίς την αίσθηση ότι γράφετε στο κενό. Θα ήθελα, επίσης, να ενημερώσω όσους παρακολουθούν αυτή την αρθρογραφία ότι η ηλεκτρονική της μορφή προέκυψε μάλλον τυχαία. Τα σχόλια γράφονται για να ακουστούν και φίλοι με προέτρεψαν (και τους είμαι ευγνώμων γι'αυτό) να τα κάνω και αναρτήσεις. Όταν ξεκίνησε το μπλογκ δεν είχα ιδέα για τον άμεσο σχολιασμό και τις απαιτήσεις του. Προέκυψε. Θα ήταν παράλογο να κόψω τα σχόλια. Δεν έχει νόημα να γράφεις στο ίντερνετ και να μην δέχεσαι σχολιασμό. Η απαίτηση, όμως, για διαρκή επαφή πέφτει πάνω στην επαγγελματική πίεση. Δεν έχω καν τη δυνατότητα επιλογής. Αυτά για την κατανόησή σας. Αν πάλι πιστεύετε ότι θα ήταν καλύτερα να ξεχάσουμε τα σχόλια και να αφήσουμε μόνο αναρτημένα τα κείμενα, είμαι έτοιμος να το ακούσω και να το σκεφτώ. Αυτό που δεν γίνεται είναι να απαντώ επί της ουσίας χωρίς να σκεφτώ.
12/06 14:48  NEMO
Κύριε Καρζή καλά κάνετε και αριστερίζετε,ουδείς σας στερεί το δικαίωμα του εκφράζεσθαι.
Φαίνεται όμως ότι είτε λαμβάνεται λαθεμένα τα μηνύματα της κοινωνίας είτε ηθελημένα τ'αποκρύβετε. Ήρθε ο καιρός να κάνετε κάτι επ'αυτού εσείς οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι εβρισκόμενοι στο και πέντε.
Διαφορετικά θα αναλάβουν άλλοι δράση για εσάς αφού δεν μπορεί εσαεί να παραμένετε στο απυρόβλητο μαζί με τους πολιτικούς. Θα σας πάρει η μπάλλα όλους...
12/06 15:13  Nastybishop
Ξέρετε τι γίνεται;

Εδώ έχουμε ένα επικοινωνιακό πινγκ πονγκ. Μπαλάκι είναι οι φόβοι, οι ανησυχίες και οι αξίες μας.

Το κάθε κόμμα βρίσκει το target group (όρος μαρκετινγκ) και πουλάει αντίστοιχα την πραμάτεια του.

Σε αυτούς που ανησυχούν και φοβούνται για την απαξιώση της ποιότητας της ζωής τους πουλάνε "σκούπες" ...πασπαλισμένες με γαρνιτούρα από ελληνοφροσύνη, στους δε άλλους που έχουν την οικονομική πολυτέλεια να είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι πάνω στο θέμα (αλλιώς βλέπεις το θέμα "λαθρομετανάστευση" αν μένεις στο Ψυχικό, αλλιώς αν μένεις στον Αγ. Παντελεήμονα) τους πουλάνε αντιρατσισμό κτλ.

Το διακύβευμα; Η πίτα της εξουσίας. Γιατί κανείς από αυτούς τους ξεφτιλισμένους δεν ενδιαφέρεται ούτε για τον απλό άνθρωπο που φοβάται να βγει από το σπίτι του μετά της 9, ούτε για τον πεινασμένο λαθρομετανάστη. Στα παλιά τους παπούτσια. Ψήφους θέλουν και αναλόγως παίζουν το επικοινωνιακό παιχνίδι, που πάντα, μα πάντα, μα πάντα θα είναι σκοπίμως φορτισμένο είτε με αξίες, είτε με ιδεολογικές αναφορές, είτε με διακηρύξεις, είτε με βερμπαλιστικά συνθήματα.

Ποτέ δεν θα μιλήσουν αντικειμενικά, πραγματιστικά. Τα προβλήματα είναι συγκεκριμένα και έχουν συγκεκριμένες λύσεις, που άλλοτε είναι εφικτές, άλλοτε όχι. Που έχουν συγκεκριμένους ωφελημένους και συγκεκριμένους χαμένους.

Φευ! Μην περιμένετε να ακούσετε τέτοια πράγματα από πολιτικούς, παρά μόνον αυτά που θέλετε να ακούσετε. Πολιτικοί των γκάλοπ, των δημοσκοπήσεων και του marketing, πολιτικοί της ξεφτίλας και της μετριότητας, πολιτικοί πολιτικάντηδες.
12/06 15:21  CANYON
Nasty 5*...
12/06 15:51  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
"Παιδιά" σιγά. Όχι όλοι μαζί στη δεξιά μπάντα. Θα μπατάρει το σκάφος μαζί με το ΧΑ...
12/06 16:05  πορτοφολας
By Factorx | June 11, 2009

Οι λόγοι για τούς οποίους δημιουργήθηκε η ανεξέλεγκτη Μετανάστευση έχουν γραφτεί εδώ επανειλημμένως. Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο τής κυριαρχίας τού Χρηματοπιστωτικού Συστήματος πού ανδρώθηκε επι Κλίντον και Μπλαίρ (κεντροαριστεροί τής πλάκας) και συνεχίστηκε από τον Μπούς και τούς Ευρωπαίους ηγέτες χρειαζόταν πολλά φθηνά εργατικά χέρια .Ο Τρίτος Κόσμος και οι υπανάπτυκτες χώρες έγιναν το Όχημα γι΄ αυτό..

Βόλευε η απομύζηση τού Πλούτου αυτών τών Χωρών γιά να καλυφθούν τεράστια εσωτερικά και εξωτερικά ελλείμματα τών ΄Ανεπτυγμένων Χωρών΄. Τί πιό απλό νά δοθεί ελπίδα σέ εκατομμύρια πένητες και ΄καταραμένους΄ στό να ψάξουν τήν ΄ευτυχία΄ στίς Αναπτυγμένες και στίς υπό ανάπτυξιν χώρες; Τώρα πλέον το παραμύθι τού ΄Ονείρου΄ τελείωσε και γιά τούς αυτόχθονες. Και είναι φαινόμενο Ευρωπαϊκό και όχι μόνον Ελληνικό.

Γιά τά Ελληνικά Δεδομένα το Παρακράτος δεν είναι μόνον η Χρυσή Αυγή.
Είναι το παρακράτος τού εμπορίου ναρκωτικών καί Πορνείας, είναι οι διάφορες Μαφίες, είναι η αγαστή συνεργασία Ελλήνων - Τούρκων γιά την Λαθρομετανάστευση, είναι η επί τούτου υποβάθμιση τού Παραδοσιακού Κέντρου τής Αθήνας. Κάποτε οι αληθινοί ενδιαφερόμενοι θά το αγοράσουν γιά ένα Κομμάτι Ψωμί και τότε θά ΄εξαφανίσουν ΄τούς μή ενταγμένους Μετανάστες, πού θά τούς χρεώσουν όλα τά δεινά.

Στά παραπάνω συμμετέχουν και ντόπιοι και μετανάστες (σέ δευτερεύοντες ρόλους) γιατί όπως είδε πεί και ο μακαρίτης ο Βασίλης ο Ραφαηλίδης, όταν το στομάχι είναι άδειο ο άνθρωπος ‘εξαγριώνεται΄.. Μαζί με ΄περίεργες΄ δυνάμεις ένθεν κακείθεν

Επομένως μήν απορoύμε πού το Κράτος συνεργάζεται μέ το Παρακράτος.
Θα έλεγα μάλιστα πώς όπως το ιδιο Κράτος-Παρακράτος άφησε ορθάνοικτα τά Σύνορα κάποτε, τώρα πάει να τά περιορίσει γιατί δεν μπορούν να τραφούν όλοι-έστω και πενιχρά΄-και εάν δέν γίνει αυτό θα έχουμε Συγκρούσεις Ανεξέλεγκτες γιά ένα Κομμάτι Ψωμί.
Θά πρέπει (αλλά το θεωρώ απίθανο)να υπάρξει Νομιμοποίηση τών Υπαρχόντων Μεταναστών και στην συνέχεια περιορισμός τής Λαθρομετανάστευσης…
12/06 22:27  patriotis
Κε Καρζή
Μην σας ξενίζει το όνομα μου,πάντα μου αρεσε να το χρησιμοποιώ και αν δεν σας κάνει κόπο διαβάστε με και απαντήστε μου.
Θα χρησιμοποιήσω αποσπάσματά σας για να μου δώσετε διευκρινίσεις
1.” Με το ΛΑΟΣ στο 7,15% και συνολικά ένα 9% να πηγαίνει σε ακραίες έως εξτρεμιστικές εκδοχές της δεξιάς” τι σημαίνει εκστρεμιστική εκδοχή? Και ποιάς δεξιάς.?
Αναρωτηθήκατε ποιοι ψήφισαν Λ.Α.Ο.Σ., εγω προσωπικά ξέρω πολλούς αριστερούς
2.” Αλλά όσοι ασχολούνται συστηματικά με τα πολιτικά δεν έχουν την παραμικρή αμφιβολία ότι τα ποσοστά συμπάθειας του καρατζαφεροκόμματος μεταξύ εκείνων που απείχαν –είτε από αδιαφορία, είτε για διαμαρτυρία- δεν έχουν σχέση με το ποσοστό που εξασφάλισε στην κάλπη. Αν η συμμετοχή ήταν της τάξης των εθνικών εκλογών, οι εθνοπερίεργοι του ισογείου θα κέρδιζαν κάτι παραπάνω από όσο συνήθως, αλλά θα ήταν στα γράδα τους, εκεί γύρω στο 5%.”
Τι εννοείτε λέγοντας εθνοπερίεργοι?
Πιστεύετε πραγματικά ότι αν η αποχή ήταν μικρότερη, το ποσοστο του ΛΑΟΣ θα περιοριζόταν στο 5%? Κοντός ψαλμος αλληλούια
Αν θέλετε καθορίστε μου τι ορίζετε με τον όρο ακροδεξιά? Και γιατί τόσο απανωτά αρθρα περι Καρατζαφέρη,τι σας ενοχλεί ιδιαίτερα?
Το αν η ΝΔ σύρεται σε καποιες ενέργειες λογω Καρατζαφέρη,όπως λέτε,προτιμώ αυτό που λέγεται «κάλλιο αργά παρά ποτέ»
Ευχαριστω
15/06 10:18  Φοίβος Καρζής
@patriotis
1α. Εξτρεμιστική εκδοχή είναι η Χρυσή Αυγή και ο Ζουράρις. Ο ρατσισμός και η ξενοφοβία.
1β. Το φαινόμενο της μετακίνησης ψήφου προς τα ακροδεξιά από τα κομμουνιστικά κόμματα είναι γνωστό και σχεδόν σταθερά επαναλαμβανόμενο στην Ευρώπη. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Λεπέν και το Εθνικό Μέτωπο στη Γαλλία. Η πρώτη του έκρηξη δημοτικότητας σημειώθηκε στη Μασσαλία, που ήταν παραδοσιακά προπύργιο του ΓΚΚ. Στα μέσα της δεκαετίας του 80 το είχε αποδεκατίσει και με αιχμή το "διώξτε τους ξένους που μας παίρνουν τις δουλειές" κέρδιζε 20 και 25% στις εκλογές, νομίζω μάλιστα ότι κάποια στιγμή εξέλεξε και δήμαρχο.
3. Εθνοπερίεργους εννοώ τύπους Βορίδη (πρώην ΕΠΕΝ και Χρυσή Αυγή) και Πλεύρη. Εάν σας βρίσκει σύμφωνο η στροφή της Ν.Δ. προς τις απόψεις του κ. Καρατζαφέρη και των στελεχών του, δικαίωμά σας. Επιτρέψτε μου να διαφωνώ. Τα άρθρα ήταν "απανωτά" γιατί αυτό ήταν το μεγάλο θέμα των ευρωεκλογών. Σήμερα, Δευτέρα, γράφω για το ΣΥΡΙΖΑ.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
14 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις